יום שבת, 1 באוקטובר 2011

לתפארת תוצרת הארץ: פורלים ושמן אבוקדו


פורל של דג על הדן - הופך את המנה למעדן! 
פורל - הנסיך הצפוני הלבן של הנחלים והנהרות, בעל הטעם המעודן והייחודי, מוצע לנו כאן, בארץ הקויידש, בכל חנות או מרכול.

הפורל כבר כאן שנים רבות, בזכות המיזם המדהים של קיבוץ דן, שהשכילו לנצל את המים המתוקים השופעים ממורדות החרמון ומשביחים ומגדלים אותו עבורנו. 



זכיתי לקבל תזכורת טעימה במיוחד לכך, בסדנה שארגנו קיבוץ דן והשף אריק פורת ממלונות דן, עבור קבוצת בלוגרים, בחנות 4Chef התל אביבית. בסדנה טעמנו 4 מנות חגיגיות במיוחד של פורל, כשבכולן השתלב שמן האבוקדו האצילי, בתור ערך מוסף לדג הנסיכי. מה שהפך את העסק לסעודת מלכים של ממש...




למדנו לפלט את הדג:

הוצאנו את העצמות עם פינצטה מיוחדת:




לבשנו סינרים והכנו את המנות שהשונות



בסדנה הכנו וטעמנו 4 מנות חגיגיות במיוחד של פורל, כשבכולן השתלב שמן האבוקדו האצילי, בתור ערך מוסף לדג הנסיכי. מה שהפך את העסק לסעודת מלכים של ממש...
והכי חשוב למדנו על התרומה התזונתית היוצאת דופן של השניים:
גם הפורל וגם שמן האבוקדו הם שני מזונות בעלי יתרונות בריאותיים חשובים במיוחד.
הפורל, מצידו, הוא ספק רציני של אומגה 3, המסייע, בין היתר,בתפקוד הלב ובמניעת סרטן.
למדנו, שדג פורל אחד מספק את צריכת האומגה 3 השבועית לאדם! בהחלט חומר (טעים!) למחשבה... ומנגד, שמן האבוקדו שהודגם לנו, מופק בכבישה קרה, כמו שמן הזית, ומכיל חומצות חד בלתי רוויות ומהווה מקור מצוין לוויטמין E. בכך הופך שמן האבוקדו לאנטי-אוקסידנט המצטרף למערך ההגנה על הלב ובכלל... כך שהשילוב של השניים - פורל ושמן אבוקדו, הם תוספת מבורכת לתזונה בריאה המונעת מחלות. 

קבלו תקציר מצולם ממנות הפורל שהכנו בסדנה: 
פורל טנדורי עם סלט מלפפונים, צנוניות, יוגורט ושמן אבוקדו.
-    סביצ'ה פורל, שמן אבוקדו, מנגו, כוסברה, ליים ובטטות מסוכרות..
-    פסטה עם פורל צרוב בעגבניות מיובשות, תרד ושמן אבוקדו
-    פורל שלם אפוי בקרסט של פסטו, ארוגולה ושמן אבוקדו
כל המתכונים היו מצויינים, אבל המתכון הזה היה המוצלח מכולם, ממליצה בחום להכין אותו , מנה חגיגית, מיוחדת וטעימה. אבל..תכינו הרבה כי זו מנה ממכרת!

פורל שלם אפוי בקרסט של פסטו ארוגולה ושמן אבוקדו

מצרכים:
2 יחידות פורל טרי
צרור עלי בזיליקום
צרור עלי ארוגולה
2 שיני שום
מיץ מחצי לימון
1 כוס שמן אבוקדו
חצי כוס שקדים לבנים
מלח/ פלפל שחור גרוס
חצי כוס פירורי פנקו

אופן ההכנה:
מנקים דגים היטב ופורסים את הדג, מורחים בפסטו, משרים כרבע שעה מפזרים פירורי פנקו ומעבירים לתנור שחומם מראש ל-180 מעלות למשך כ– 10 דקות.

בתאבון!
לסיום, הנה כמה טיפים חשובים שלמדנו ממומחי הדגים של קיבוץ דן:

הפורל – TROUT – או בשמו העברי : טרוטה, הוא בן למשפחת הסלמון.בגלל נטייתו לשחות נגד הזרם צורתו מאורכת, בשרו מוצק והוא דל בשומן ועשיר באומגה 3.

בארץ הוא גדל רק בנחל הדן שבאצבע הגליל, במים צוננים שמקורם בהפשרת השלגים על הר החרמון.הפורל של חוות דגי הדן, הוא הדג היחיד בארץ המיוצר במי נחל זורמים המוזרמים לחוות הגידול  ישירות מהמעין מה שמבטיח מניעת זיהומים וחדירת שפכים לאזורי הגידול.
דגי מים קרים כגון פורל, מכילים בממוצע רמה גבוהה פי שלוש של חומצות אומגה 3, בהשוואה לדגי ים ולדגי בריכות אחרים. מחקרים רבים שנערכו בעשור האחרון מיחסים לחומצות השומן מסוג אומגה 3 את הסגולות הבאות:
מניעת מחלות לב והקטנת שיעור התמותה מהתקפי לב.
הפחתת הסיכון לסוגים אחדים של סרטן.
הפחתה של מחלות הקשורות בדלקות מעיים כגון Chron's disease ודלקות כלי דם.
הפחתה של הפרעות בתפקוד הכליות.
הגברה של חדות הראיה.
שיפור הפעילות המוחית כגון ריכוז, למידה וזיכרון.
מיתון דיפרסיות.
הקטנת הצמיגות בדם והורדת ה"דביקות" של טסיות הדם בעורקים ועל ידי כך גורמת להפחתה
משמעותית של הסיכוי להתקפי לב.
הקטנת רמת הטריגליצרידים (שומנים) בדם דבר חשוב במיוחד לבעלי כולסטרול גבוה.

בנוסף, נמצא כי הן חיוניות לגדילה והתפתחות נוירולוגית של עוברים ותינוקות.
לכל אלה יש חשיבות רבה ביותר וארגוני בריאות כגון אגודת הלב האמריקאית ממליצים לכן על אכילה של שתי ארוחות
דגים בשבוע לפחות.

העובדה שדגי הפורל של ישראל גדלים במים הזכים של נחל הדן מבטיחה שהם יהיו נקיים ממתכות כבדות,
כימיקאלים וזיהומים שונים בעוד דגי ים המיובאים לישראל עשויים להיות חשופים לזיהומים אלו.

דף הבית של "חוות דגי הדן" –


ובפייסבוק :

ואתר שמן אבוקדו בפייסבוק (כולל מתכונים מגניבים במיוחד!)


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה