יום רביעי, 20 ביוני 2012

אדום - מסעדה ובר יין


בשנים האחרונות אני מוצאת עצמי בירושלים לעתים די נדירות ותמיד זה מרגיש לי כמו קפיצה קטנה לחו"ל. במיוחד עכשיו, כאשר רחוב יפו הפך למדרחוב וטסה בו רכבת קלה, קל לי מאוד לדמיין שאני באירופה. בין רח' יפו לככר החתולות,
בסמטה קסומה, מצטופפות אחת לשנייה מסעדות רבות, ביניהן תמצאו את מסעדת אדום, שהיא בסטרו יין, המציע מגוון רחב של מנות מוקפדות עם נגיעות צרפתיות-איטלקיות. האווירה בחצר היפה ובתוך המסעדה, מהעיצוב ועד לשירות המוקפד ישכנעו אתכם סופית, שבכסכם דרכון ולא תעודת זהות..




מסעדת אדום, ש
הוקמה בשנת 2001, הנה מוסד קולינרי ירושלמי ותיק ונמצאת בבעלותם של האחים נועם ואסף ריזי ומוטי דויד.
אדום הנה חלק מקבוצת מסעדות ירושלמיות (אדום, לבן, קולוני וחאן) והשף בפועל הוא אלרן בוזגלו.

השף האחראי על מסעדות הקבוצה כולה הוא השף מיכאל כץ.
מיכאל, איש מוכשר ומקסים שזכיתי לפגוש כבר בכמה הזדמנויות.
למיכאל רזומה מרשים, שכולל עבודה במסעדות עם כוכבי מישלן ושנים של הוראה בקורדון בלו.
מיכאל משמש מעין מנטור לקבוצה ודואג ליצור במסעדות הקבוצה מטבח איכותי וקלאסי, אך מעודכן ומרגש.

במסגרת סיור בלוגרים שנערך לאחרונה בירושלים, הוזמנתי להתארח במסעדה ואני שמחה להעביר לקוראי את הרשמים מארוחה נפלאה של ממש:


מנות הפתיחה כללו סלט קפרזה רענן וטוב.



קרפצ'יו סלמון משובח שחוסל בשניות...


פטה כבד משובח מלווה ריבת עגבניות.




רביולי נהדר במילוי גבינת עיזים שוחה ברוטב עשיר.


המנה המנצחת של הערב מבחינתי הייתה ללא ספק:

ניוקי בחמאת פורצ'יני - מהמנה המדהימה הזו הזמנו סיבוב שני... מנה מענגת, אל תוותרו עליה!!!



מנת המולים ביין לבן הייתה המנה הפחות מוצלחת בערב הזה.



פילה בקר על מח עצם - ההפתעה כאן הייתה העובדה, שהעצם נוסרה לאורכה ושימשה שדרה, עליה הונח הפילה. השבר היה מצוין ועשוי מדויק. מנה נהדרת!



ריזוטו טלה, אני לא מחובבי הריזוטו, משהו במרקם מעצבן לי את החיך... אך חברי לשולחן גנחו מעונג ואמרו שהוא מצוין.



דג היום על מצע קרם סלק ועיטור קלמרי. הדג היה מושלם! פריך מצד העור ועסיסי להפליא בבשרו הלבן.




ריזוטו פירות ים , עשוי כהלכה, כבר כתבתי שריזוטו יכול לעצבן אותי בקלות... אם הוא מושי מדי/נוזלי/לא מבושל מספיק
הפעם טעמתי ואהבתי! הריזוטו של אדום היה מדויק, נדיב בפירות ים וטעים.



סלסלת קדאיף עם אגסים ביין לבן. 




מוס שוקולד ברוטב אייריש קופי.



פבלובה אדום היתה ה"קינוח שלי" והתמקדתי בעיקר בו - שילוב מנצח ובטוח של מרנג, גלידה טובה, סורבה רענן, פירות טריים וקצפת... ועל הכל רוטב פירות יער... גן עדן נתון בצלחת...




זה היה ביקורי המוצלח השני באדום ואין ספק שאשוב לשם שוב בביקורי בירושלים, ממליצה בחום!


מסעדת אדום. יפו 31 ירושלים (חצר פיינגולד במדרחוב נחלת שבעה). 02-6246242

א-ו: 18:30-02:00, שבת: 13:00-02:00
החל מהשעה 23:00 מוצע במקום תפריט לילי המתאים לנשנושים בשעות המאוחרות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה