עוגת גבינה משמנת, שלא תרצו להשאיר לאף אחד אף ביס..ללא גלוטן וללא סוכר

מסביב חוגגים חג של דבש ומתיקות וגם לנו הנמנעים מפחמימות מגיע פינוק מתוק!
כיוון שבמקרר נחו גביעים של שמנת ולא גבינה החלטתי להכין מהם "עוגת גבינה"
אלתור קליל והתקבלה עוגה לתפארת, קלה להכנה והתוצאה ...כ"כ טובה שהבעיה הייתה להצליח להתאפק ולא לגמור אותה מיד!



החומרים:
*בהמשך לשאלות שנשלחו אלי: אם תלחצו על המילה "סטיוויה" ו"קמח קוקוס" שבכחול תעברו ישירות לאתר ממנו אני קונה ובזול, הסטיוויה הזו הכי טובה שמצאתי עד כה וממש מוצלחת!!! אם זו קנייה ראשונה שלכם שם ותכנסו דרך הקישורים שכאן בבלוג, או תכניסו את הקוד IQO401 לפני התשלום תקבלו הנחה של 5-10$ תלוי אם תקנו בפחות או יותר מ40$ אני קונה שם כל שבוע בערך...וממליצה בחום!)
בסוף הפוסט יש גם קישור למאמר בו יש  מוצרים נוספים ופירוט על IHERB


2 גביעים גדולים של שמנת חמוצה 15% (500 גרם כל אחד)
3 ביצים
 סטיוויה איכותית, או ממתיק שרצוי לכם (כמות לפי הטעם- אסביר בהמשך)
 2/3 כוס קמח קוקוס

1/2 כפית תמצית וניל טבעי

כוס פרי יער (פטל/אוכמניות/דובדבנים או אפילו תותים) אני משתמשת בקפואים.

10 גרם ג'לטין

ההכנה:
יש להפריד את הביצים ולהקציף את 3 החלבונים בקערה נקייה ויבשה.

 
להקציף עד קבלת קצף נוקשה



לערבב בקערה נוספת את גביע וחצי שמנת  עם קמח הקוקוס והווניל,
עכשיו הוסיפו סטיוויה/ ממתיק , ערבבו וטעמו, כאשר ממש מתוק לכם, תוסיפו עוד טיפה..(כי המתיקות צריכה להספיק גם לחלבונים שנוסיף )
אחרי שהבלילה מתוקה, תוסיפו את 3 החלמונים וערבבו היטב
לקפל בעדינות את הקצף שהכנו לתוך בלילת השמנת


לצקת לתבנית פיירקס משומנת בחמאה

 
לפזר על הבלילה את פירות היער

 
לאפות בחום של 180 מעלות כ25 דקות, עד שתופח ומזהיב
חשוב להניח תבנית עם מים בתחתית התנור ליצירת אדים שיעזרו לתפיחה וימנעו נפילה של העוגה אח"כ

 
כשהעוגה קרה, ערבבו את שארית השמנת עם ממתיק (לטעם רצוי)  והג'לטין (יש להמיס אותו בכמה כפות מים + חימום במיקרו) הוסיפו מעט וניל, ערבבו היטב ומרחו על העוגה

 
בתיאבון והנאה!


קמח קוקוס אני קונה כאן, מעולה ובזול!

לחצו כאן למעבר למאמר מורחב וקישורים למוצרים שאנו רוכשים בIHERB



קוראים יקרים שלנו, אם אהבתם, שתפו אותנו בתגובות שלכם, וכמובן נשמח לענות על כל שאלה.
מוזמנים לתת ב"לייק" בדף הפייסבוק שלנו,כך תתעדכנו בקלות על כל פוסט חדש ונשאר בקשר!



דף הפייסבוק של הסלסלה של מיה ואודי
בינתיים, שיהיה בתיאבון ולהתראות בפוסט הבא :)

20 תגובות:

  1. מיה יקרה קראתי את המתכון לעוגה ופתאום עלה בראשי זכרון של אימי מכינה סופלה תירס וזה היה נראה לי תוצאה מאוד דומה , מה דעתך האם אפשר להחליף את המתיקות במליחות ולהוסיף תירס או?..... ווואלה יוצא סופלה!!!
    אשמח לשמוע את דעתך
    קלאודיה

    השבמחק
    תשובות
    1. הי קלאודיה, , גם העוגה הזאת היא אכן סופלה
      יש הרבה מתכוני סופלה שונים ומשונים והמשותף לכולם הם הביצים..ההקצפה ואפייה על אדים
      אני לא יודעת איך זה יתקבל עם תירס ולצערי גם לא יכולה לנסות- כי תירס זה מחוץ לתזונה שלנו (דלת פחמימות..)
      אבל, אם תנסי ותשובי לספר איך יצא זה יהיה משמח :)

      מחק
    2. מיה תודה על התשובה
      לדאבוני); גן אני בדיאטת hcg לכו לא יכולה לאכול תירס אבל אני תוהה אם אפשר לעשות עם ירק אחר ?! מהילדות זכור לי סופלה התירס של אימי אבל אולי את יכולה ליעץ על ירק אחר?
      חג שמיח

      מחק
  2. הי קלאודיה, המתכון לא מתאים לHCG שלב 2, אלא רק לשלב השמירה כי הוא מכיל שומנים
    תנסי עם פטריות או כל ירק ממה שמותר, אני לא יודעת להגיד איך יצא כי לא ניסיתי..
    אך בשמירה הבאה מבטיחה לנסות ולהעלות לבלוג, ממליצה לך להרשם צד ימין למעלה לעידכונים, כך שתקבלי את המתכון מיד כשיעלה .

    השבמחק
  3. יש שימוש בסיבים תזונתיים במתכון?? כי בתחיל תהליך ההכנה רשום להוסיף סיבים ביחד עם השמנת והקמח אבל במצרכים לא רשום אשמח לתשובהה אני מאוד מעוניינת להכין את העוגה

    השבמחק
    תשובות
    1. צודקת, המתכון במקור הכיל סיבים, אח"כ ראיתי שאפשר בלי, תאני אתקן, תודה!

      מחק
  4. היי

    המתכון נראה נהדר, בטוח אנסה אותו בקרוב.

    אני מתכנן להחליף את הסטיוויה בדבש או מייפל :-)

    תודה רבה על ההשקעה!

    השבמחק
  5. היי מיה :) קודם כל המתכון נראה מדהים ואני מתכננת להכין אותו לסופ"ש הקרוב :)
    כמה שאלות:
    1) זמן האפייה הוא מאוד קצר.. האם העוגה תספיק להיאפות? אני יודעת שעם עוגות גבינה אפויות אי אפשר לפתוח את דלת התנור אז רציתי לוודא שזה הזמן המספיק
    2) לגבי ג'לטין - בדרך כלל מוסיפים ג'לטין כדי לעזור להתייצבות העוגה אבל במתכון הזה הג'לטין משולב עם הקרם.. למה מוסיפים את הג'לטין?

    תודה מראש!

    השבמחק
  6. הי
    במתכון מתואר התהליך שאני עשיתי, אז לי זה הזמן שהספיק לאפייה..מקווה שגם אצלך זה יצליח
    והג'לטין אכן נמצא שם בדיוק כדי לתת יציבות לקרם שלא רציתי אותו נוזלי
    בהצלחה

    השבמחק
  7. היי מאיה,
    אני מוצאת את עצמי חוזרת לבלוג שלכם שוב ושוב למתכונים לבן הזוג שלי, שמקפיד על דיאטת פליאו אך גם מעדיף דל פחמימות. You're a life saver! :)
    רציתי לשאול לגבי השמנת - האם ניתן להחליף בגבינה לבנה או בשמנת שמנה יותר? האם/איך זה משנה משהו?

    תודה רבה והמשך סופ"ש נעים :)

    יוליה.

    השבמחק
    תשובות
    1. הי יוליה, כייף מאוד לקרוא :)
      את כמובן יכולה להחליף בגבינת שמנת (לבנה זה לא ממש פליאו...רזה מדי)
      מן הסתם המרקם יהיה שונה אך ללא ספק טעים
      סופ"ש מהנה
      מיה

      מחק
  8. אפשר להחליף את הקמח קוקוס בקמח שקדים?

    השבמחק
    תשובות
    1. אפשר לנסות ולחזור לעדכן אם הצליח...
      בעקרון קמח קוקוס סופח נוזלים הרבה יותר מקמח שקדים, אז יהיה צריך לבנות את המתכון מחדש כדי להגיע לתוצאה דומה.

      מחק
  9. לא מצאתי בחנויות קמח קוקוס ואין לי זמן להזמין מחו״ל.. אפשר להחליף בקמח תירס? מה הכמות?

    השבמחק
    תשובות
    1. לא יודעת איך יצא עם קמח תירס...אולי יהיה קצת בסגנון ממליגה
      קמח קוקוס יש בחנויות הטבע, אפשר לברר עם ג'מוקה באיזה חנויות יש קמח שלהם

      מחק
  10. העוגה נראית נהדר. ראיתי שאת לא ממתיקה בדבש. בגלל הצורך במיעוט פחמימות? פליאו הוא לא בהכרח דל פחמימות והדבש הוא מוצר טבעי, אפשר לצרוך בכמות מועטה. אז אני תוהה למה.

    השבמחק
    תשובות
    1. אכן בתקופה שנכתב המתכון הינו בהשתדלות למעט פחמימות וסברנו שסטיוויה היא הרע במיעוטו בממתיקים, בשנה האחרונה הפסקנו להשתמש בסטיוייה והיום אנחנו ממתיקים עם סוכר דקלים/סילאן/דבש

      מחק
  11. היי,
    ברשימת החומרים כתוב 2 שמנת כ"א 500 מ"ל או שהכוונה שיחד זה 500 מ"ל?
    וכן לא כתוב כמה סיבים, האם זה חובה?

    השבמחק
    תשובות
    1. הי
      שמנת בדיוק כפי שכתוב:
      2 גביעים גדולים של שמנת חמוצה 15% (500 גרם כל אחד)
      סיבים אין צורך להוסיף

      מחק