יום שבת, 8 בספטמבר 2012

מה אנחנו אוכלים...

הערה: רשימת המזונות שלהלן מייצגת את מה שאנחנו אוכלים, ואין לראות בה רשימה "רשמית" של המזונות המומלצים בתזונת פליאו, תזונה דלת פחמימות ו/או מרובת שומנים. 

- בשרים: מכל הסוגים. רצוי שיהיה בשר כמה שיותר איכותי, כזה שרעה במרעה טבעי ו/או ניצוד בשעות האחרונות (עוד לא מצאנו...) ו/או היה חופשי ומשוחרר, עד שעבר לעולם שכולו פריזר... אודי פחות אוהב את טעם השומן הנלווה לבשר, אבל משתדל להוסיף כמה שיותר שמן מהרשימה שבהמשך. מיה נהנית לחגוג על נתחים שמנים כדבעי...

- דגים: ורצוי כמה שיותר שמנים ועם כמה שפחות מזהמים, כמו כספית. לא קל למצוא כאלו בעולמנו המזוהם, אבל שווה לנסות.

- ביצים: של תרנגולות, רצוי אורגניות ואם אי פעם נמצא כאלו שמסתובבות חופשי וניזונות מתולעים אז זה האידאל, כמובן. והרבה. בכל צורה. 

- שמנים: הרבה שמן קוקוס, שמן דקלים, שמן זית, חמאה,שמאלץ משומן טלה , שמן שומשום ומעט טחינה גולמית .


- ירקות: כרוב לבן ואדום, כרובית, כרוב ניצנים, פלפלים אדומים, תרד, חסה, רוקט, מנגולד, בצל, שום, מלפפונים, קישואים, במיה, שעועית ירוקה/צהובה,פטריות, ברוקולי. מיה מוסיפה גם עגבניות.

- פירות: זיתים, אבוקדו, פירות יער, קצת תותים, תפוח על בסיס מזדמן...

- קמחים: קמח קוקוס, קמח שקדים , קמח אגוזי לוז.

- פחמימות מובהקות: קערית אורז מלא מדי פעם, או כמה ביסים של בטטה ואפילו תפוחי אדמה, כשממש לא יכולים להתאפק במסעדה... אודי גם אוכל  פריכיות אורז מלא מפעם לפעם.

- תיבולים: כל תבלין שלא מכיל תוספות (מלח/קמח/מונסודיום/שמן צמחי ועוד...תתפלאו כמה מאלו יש בתערובות המוכנות) מלח ופלפל, זעתר, כורכום, כמון, אניס, כוסברה וכיו"ב זרעי תבלין טהורים.

- שתייה לרוויה: מים,מים, מים, סודה ושייקים או ברד של פירות יער או קפה, מומתקים בסטיביה.


- נשנושים: זיתים, חריצי גבינות קשות ו/או מסריחות (סורי, אין לנו הגדרה אחרת...), נתחי פסטרמה תוצרת בית, אגוזי מלך, שקדים, מיונז ביתי, בשר מיובש, גריוולעך .

- פינוקים "מתוקים" :-  פנקוטה משמנת תוצרת בית
-  עוגת שמת "קרים צ'יז"

- "מקצפת" טחינה עם/בלי קקאו/קינמון וסטיביה. 
- שייקים מבוססי פירות יער קפואים, פשתן טחון, זרעי צ'יאה והאמפ, שבבי קוקוס, קקאו וסטיביה.
- שוקו חם/קר על בסיס מים ו/או שמנת מתוקה וסטיביה.
- קפה איכותי קצר וחזק, בלי שום תוספות. קופאין נטו - היישר לווריד...או עם שמנת מתוקה
- קצת תות שדה/פירות יער, עם/בלי קצפת.
- סורבה או גלידות שמנת תוצרת בית, מומתק בסטיוויה כמובן...
- שוקולד נטול סוכר תוצרת בית (מהמםםם!!!). 
- גבינת שמנת, קצפת משמנת מתוקה.

- מאפים תוצרת בית ללא פחמימות-גלוטן-שמרים-סוכר:
- לחמים ולחמניות דל פחמימות
- פיצה על בסיס בצק דל פחמימות
- בייגלה ומקלות גריסיני
- קיש גבינות / גבינות ופיטריות וכיוב
- עוגות שונות
- עוגיות


למעבר ישיר למתכונים דלי פחמימות, נטולי גלוטן וסוכרים לחצו כאן.

לקריאת עדותו של אודי, כיצד תזונה זו הצילה את חייו, לחצו כאן.

לחזרה לעמוד הראשי של המדור דל הפחמימות, לחצו כאן.

תגובה 1: