הכינו בעצמכם ובקלות : סלמון מעושן משובח חגיגי והכי טעים שיש!


סלמון מעושן הוא מעדן של ממש, לרוב קונים אותו לארוחות מיוחדות ומפנקות ואין כמותו לפאר את שולחנות החג.
חשבתם שלהכין סלמון מעושן זה קשה? שחייבים לקנות מוכן?
אז קוראינו היקרים תרשו לנו לגלות לכם שזה ממש, אבל ממש פשוט!
החלק היותר מורכב זה לצאת מהבית לגשת לחנות המועדפת עליכם ולרכוש פילה נאה של סלמון טרי, אם אפשר לבקש שגם יקלפו את העור זה חוסך את עיקר העבודה (שימו לב להוציא עצמות אם נשארו כמה בודדות).
ומכאן ...קלי קלות!


 הדבר הראשון שיש לעשות זה להשכיב את הסלמון למנוחת לילה בתמלחת הגונה שכוללת מלח גס וסוכר  ביחס של 3:1 לטובת המלח (אפשר רק מלח גס למי שנמנע ממגע עם סוכר, אם כי התפקיד של הסוכר מסתכם בלשאוב מהדג נוזלים בעצמה ולאחר מכן הוא נשטף ) את התערובת מניחים בכלי זכוכית, הופכים את נתחי הדג כך שיצופו היטב מכל הצדדים, מניחים מכוסה בניילון בתחתית המקרר כי שם הכי קר.


 זה גם הזמן לקחת שבבי עישון ולהשרות אותם בכלי עם מים (שבבים לעישון אפשר לרכוש בחנויות יעודיות לכך, לנו יש שבבי דובדבן והייקורי של יבואן הגריל שלנו "כרמל דיירקט" שמוכרים את כל מה שצריך על מנת לעשן כהלכה גם בגריל גז)


למחרת שולפים את הכלי מהמקרר ומוצאים דג מצומק בהרבה מזה שהוכנס והוא כולו טבול במים מלוחים מאוד, המים יצאו מהדג ולכן התכווץ כל כך, הפעולה הזאת כובשת את הדג כך שהוא סוג של מבושל, וחיי המדף שלו מתארכים עד מאוד.


שוטפים את הדגים היטב ומניחים אותם לייבוש על רשת מעל צלחת ומניחים שוב בתחתית המקרר ל24-48 שעות.
חשוב מאוד שהדג יהיה יבש מאוד לפני העישון, הייבוש גם הוא יוסיף לו חיים ארוכים (אם כי זו מנה ללא עתיד...מתחסלת כל כך מהר!)



עכשיו עוברים לחלק הריחני, העישון:
את שבבי העישון מסננים מהמים ומניחים במסננת כך שכל המים העודפים יטפטפו
מדליקים 2-3 גחלים (מסוג טוב, רק פחמים דחוסים!!!)  ומחכים שיאפירו , אנחנו מבעירים את הגחלים על כירת הגז של הגריל, מהיר וללא כל עבודה!

את הגחלים מניחים בקופסת העישון ועליה השבבים, אנחנו אוהבים להוסיף כמה עפי רוזמרין עליהם
אם צריך עוד חיזוק לבערה שלהם, מדליקים את המבער (כשהקופסה עליו) על  LOW כדי לחמם את הגדיל כמה שפחות!
 חשוב מאוד לסגור את המכסה כל זמן העישון!!!

את הדגים הנחנו על הרשת המוגבהת של הגריל, הכי רחוק ממקור החום.

את קופסת העישון הנחנו על המבער וזאת בכדי להרחיק מהדגים את החום (חשוב מאוד לא לבשל אותם במהלך העישון אחרת יהפכו רכים ומתפוררים ולא יהיה להם המרקם הרצוי בסלמון מעושן)
הקופסה מתחילה להפיץ עשן, יש לסגור את המכסה ולתת לזה חצי שעה-שעה של עישון.


הטמפ' בחלל הגריל נשארת נמוכה

הדג לא צריך עישון ארוך מדי, לסלמון שלנו הספיקו ארבעים דקות עשן ריחני
התוצאה שהתקבלה גרמה לנו ממש לצהול משמחה, היא היתה פשוט מושלמת! זה היה הסלמון המעושן הטעים ביותר שאי פעם טעמנו, ניחוח העשן היה מיוחד יותר, אולי גם הידיעה שאין בסלמון שלנו שום חומרים משמרים, והסיפוק של ההכנה לבד, אין שני לה!
אז...רוצו להכין!
ושיהיה לכם חג שמח ושנה טובה ושנהיה לראש ולא לזנב :)



קוראים יקרים שלנו, אנו נשמח מאוד לקבל תגובות לפוסט, לשמוע אם אהבתם וכמובן נשמח לענות לכם על כל שאלה, או אפילו לקבל ד"ש כדי לדעת שביקרתם, בינתיים, שיהיה בתיאבון ולהתראות בפוסט הבא :)




3 תגובות:

  1. הי - אני רק הערה - סלמון מומלח הוא לא מבושל. זה אמנם מעכב את גדילת החיידקים, אבל זה לא ממש מונע אותה. כדי למנוע גדילת חיידקים צריך לעשן להרבה יותר זמן ובטמפ' של 80C לפחות, לכן הרבה פעמים שמים בסלמון מעושן סלפטר... אחלה בלוג :)

    השבמחק