מתכון להמבורגר ברזילאי טעים אש, עסיסי ותוסס - לכבוד מונדיאל 2014

אם להודות על האמת, אני לא צריכה תזכורת כמו המונדיאל, כדי להיזכר במטבח הברזילאי העשיר ובמיוחד - בתאוות הבשרים של העם התוסס והמיוחד הזה... ומכיוון שאת ההשראה שלי אני שואבת, באופן אינטואיטיבי, ממאורעות היום, ההמולה סביב המונדיאל הממשמש ובא הציתה אצלי את החשק לאכול משהו ברזילאי אמיתי. והמשהו הזה הוא... איך, לא, בשר... וכדרכי בקודש, צללתי למעמקי הרשת וניסיתי ללמוד למה באמת הברזילאים מחוברים - לאותם מאכלים שלא מוכרים לתיירים, למה שהעם באמת אוכלים... ולשמחתי, מצאתי שעיקר תאוותם נמצא בנתחים שגם אני מאוד אוהבת, כמו פיקניה ולב עגל ומכאן - הדרך לגילוי הקציצה הברזילאית האותנטית הייתה קצרה - קציצה שמתבססת על פיקניה ולב, עם המון שומן ונקניקיות צ'וריסוס מעושנות. את ההמבורגר העשיר הזה אוכלים במקור עם ביצת עין וירקות טריים (על הלחמניה וויתרנו, כמובן, מראש)...

ואז, כמו במשחק כדורגל מרתק, הבעיטה המכרעת הגיעה מכיוון מפתיע -הזמנתי וקיבלתי (לאחר המלצה מידיד מומחה בסכינים שאת דעתו אני מעריכה) שתי סכיני קצבים מקצועיות, של מותג הסכינים הברזילאי  - טרמונטינה. הסכינים מוגדרות כ"סכין קצבים ושף מקצועית", האחת סנטוקו והשניה סכין ביתור ענקית והן השלימו ביחד את אוסף הסכינים המרשים שלי והגשימו עוד אחד מחלומותיי הכמוסים - לבתר את נתחי הבשר, גם הקשים ביותר, כמו הקצב בסופר, שמפרק עופות עם העצמות, כאילו היו חמאה...




רתמתי את ה-Tramontina החדשה למשימת קיצוץ לב העגל

כך נראה שומן הלב







בנוסף, במקום הצ'וריסוס, אני קצצתי שומן מעושן (תוצרת בית)











את הלב,השומן והפיקניה, (אותה טחן לי הקצב עם כמות נאה של שומן שעוטף את הלב, מי שלא מכיר- זה שומן טעים במיוחד! ) ערבבתי יחד עם פלפל שחור גרוס ומלח אטלנטי

 לישה טובה לאיחוד המרכיבים
את הצלייה אני אוהבת לעשות על המבער המיוחד של ה"מזבח" הביתי,  שעובד בטכנולוגיית האינפרא רד, יש אחד מתחת הרשת השמאלית ואחד נוסף בגב הגריל. המבער הזה מחמם את הרשת בזמן קצר ומאפשר חום גבוה וממוקד, מפוזר ושווה בכל הרשת. מנסיוני עליו מצאתי שהוא אוטם נהדר את הבשרים, כך שאני מעדיפה להתחיל עליו את צליית הסטייקים וההמבורגרים.


כשיש לי לצלות כמות קטנה של בשר, אין שום צורך לחמם את שאר רשתות הגריל, אלא להלהיט את המבער אינפרא רד בלבד. הנה בתמונה הרשת חמה מאוד, אך חלל הגריל לא התחמם. אני מוצאת שזה מאוד מאוד חסכוני בגז ונותן תוצאות צלייה מעולות!




 אני צורבת כדקותיים צד אחד
 הופכת לצד השני ומפחיתה טיפה את עצמת המבער, כדי לאפשר בישול פנימי בלי שריפת פני הקציצה


וזה הזמן לטגן את הביצים... הודות לכירת הצד שקיימת בגריל  לא צריך להתרוצץ אל כירת המטבח ולהשאיר את ההמבורגרים בלי השגחה.



ההמבורגרים מוכנים... ואנחנו כבר לא יכולים לחכות יותר...
הצילחות הנבחר.. עלי חסת אייסברג, טבעות דקיקות של בצל סגול, פרוסות עגבניה ומיונז בייתי


 ו... גולללל!!!!!
עזבו אתכם מכדורגל! עם כזה המבורגר המשחק מוכרע מראש.

ההמבורגר הזה טעיםםםםםםם!!! שילוב הבשרים היחודיים והשומן המעושן הניבו לא פחות מקרנבל אמיתי לבלוטות הטעם...

אנו מאחלים בפה מלא לכל אוהדי ברזיל, חובבי הבשר על הגריל והמכורים לכדורגל  - בתיאבון!
סליחה, התבלבלתי: מאחלים מונדיאל משובח, שמח ומרגש!





קוראים יקרים שלנו, אנו נשמח מאוד לקבל תגובות לפוסט, כדי לדעת שביקרתם,
לשמוע אם אהבתם וכמובן נשמח לענות לכם על כל שאלה,
בינתיים, שיהיה בתיאבון ולהתראות בפוסט הבא :)

2 תגובות: