קבלו את נס חנוכה האמיתי: לביבות מדהימות מ...פלנטיין!!! בריאות, מזינות וטעימות להפליא

ברוח חג החנוכה, החלטנו לקחת את בננת הפלנטיין המזינה והבריאה למקום המסורתי של לביבות והתוצאה - לא פחות טעימה מהמקור. עד כדי כך זה טעים, שוויתרנו על כל התוספות שהכנו וטרפנו אותן כמות שהן... נסו גם אתם את המתכון הפשוט-פשוט הזה, תהנו ממנו כבר בחג חנוכה הקרוב, הבא עלינו לטובה (אבל המתכון כשר גם ליתר ימות השנה... 😉).

אז בבקשה - קבלו את הלעטקס הכי בריאים - ה"פליינטקס..." הם לביבות הפלנטיין - כמה פשוט ככה טעים ומזין - והכי פליאו שיש. נס חנוכה של ממש!
כמה מילים על הפלנטיין, לפני שתפשילו שרוולים: בכל שנות הפליאו אנחנו מחפשים מקורות לעמילן עמיד (שמזין את הבקטריות הטובות במערכת העיכול), שיהיו מעוטי פחמימות ובעלי ערך גליקמי כמה שיותר נמוך. והנה, השהות בתאילנד הפגישה אותנו באופן אינטנסיבי עם בננת הפלנטיין, שהעמילן שלה עמיד והיא מאפשרת לעשות קסמים של ממש במטבח, תוך שמירה על ערך גליקמי נמוך וערכים תזונתיים בריאים במיוחד. פלנטיין עמילנית ומרקמה מוצק ושונה מהבננה שאנו מכירים בארץ וכשהיא עדיין ירוקה כהה וקשה! אין בה מתיקות ושום אזכור לטעם הבננה ואז ניתן לאפות אותה, לצלות אותה על גחלים, לטגן אותה כמו צ'יפס, להכין ממנה פנקייקס ואפילו תחליפי בצק שונים. דוכני הרחוב כאן משופעים בכל מיני גרסאות של הבננה המופלאה הזו ואנחנו לא מפסיקים להתרגש כל פעם מחדש ומבינים שגילינו אוצר של ממש.

למדנו קצת על הפלנטיין והבנו שהיא מאוד נפוצה גם במרכז אמריקה ופגשנו מתכונים ומאכלים מפלנטיין שאלמלא היכרנו את הבננה מקרוב היינו חושבים אותם לדימיוניים. ניסינו כמה והתחברנו בעיקר לתוצאה המפתיעה שמתקבלת בטיגון - הפלנטיין הופכת מהר מאוד לזהובה וקריספית והתחלנו לעוף על רעיונות מה אפשר לעשות איתה... ומכאן, הדרך לגרד אותן ולהפוך אותן ללביבות הייתה קצרה ומהירה...

וזה מה שתצטרכו (הכמות הזאת מניבה 6-8 לביבות) :
2 פלנטיין ירוקות וקשות (אם הן טיפה רכות או כבר מתחילות להבהיר יהיה טעם של בננה)
1 ביצה
1 בצל קטן
מלח
פלפל

לטיגון: חמאה / שומן מהחי (שמאלץ/לארד) / שמן דקלים
אני טיגנתי בערבוב של חמאה ושמן דקלים

קילוף פלנטיין ירוקה: יש לחתוך את שני הקצוות ולחרוץ את הקליפה לארכה ואז להרים את הקליפה ולקלפה בעזרת האצבעות (נראה בלתי אפשרי אך ממש לא מסובך).

את הבננות העירומות מגררים ממש כמו תפו"א, (אני עשיתי זאת תוך שתי דקות עם ה"סלייסי" שהוא מעבד מזון קטן ויעיל שמתחבר לבמיקס- גאוני!!)



 מוסיפים את הבצל המגורר , מלח ופלפל
 כל שנשאר זה לערבב פנימה ביצה אחת
ולחמם את המחבת. את החמאה אני אוהבת מעט להשחים, מה שמקנה לה טעם אגוזי נעים.
בשלב הזה אני מוסיפה שמן דקלים או שומן מהחי שהמסתי קודם, כך שהחמאה לא נשרפת יותר
 אני הכנתי לביבות די דקות כדי לקבל מקסימום קריספיות. אם אתם אוהבים אותן שמנמנות ורכות תעבו אותן

 זהו, אתם מוכנים למצוות ואכלת לביבות בחגיך והיית אך פליאו - בריא ושמח!

חג שמח ובתיאבון :-)

קוראים יקרים שלנו, אם אהבתם, שתפו אותנו בתגובות שלכם, וכמובן נשמח לענות על כל שאלה. מוזמנים לתת ב"לייק" בדף הפייסבוק שלנו, כך תתעדכנו בקלות על כל פוסט חדש ונשאר בקשר!

דף הפייסבוק של הסלסלה של מיה ואודי
בינתיים, שיהיה בתיאבון ולהתראות בפוסט הבא :)

2 תגובות:

  1. יש לי את הירק הזה אבל הן כבר צהובות. הולך?
    ותודה על המתכון.
    כפי הנראה שכבר אכין עם מה שיש לי.

    השבמחק
    תשובות
    1. כשהפלנטיין צהובות הן כבר מתקתקות אז אולי תשמיטי את הבצל (תטעמי בננה ותחליטי לפי הטעם שלהן) ותקבלי לביבות עם טעם מתקתק ובטוח טעים מאוד

      מחק