התזונה ששינתה את חיי - עדות אישית

שמי אודי, יליד 1960. 
בקיץ 2010, לאחר כ-50 שנות סבל, שכללו עודף משקל מסוכן, IBS היסטרי (מעי רגיז), סוכרת סוג 2, לחץ דם גבוה ועוד, עברתי לתזונת פליאו דלת פחמימות: נגמלתי לחלוטין מגלוטן ואני נמנע כמעט לחלוטין מפחמימות, מסוכרים, מדגנים וקטניות ומאומגה 6. אני מקפיד לשלב בכל מנה כמות נכבדה של שומן בריא ואפשר לומר, שכ-70-80% מסך הקלוריות היומי שלי מקורו בשומן רווי איכותי.

וראו זה פלא:
- ירדתי כ-25 קילו תוך 3 שנים.

- מחלתי האוטואימונית (מיאסטניה גרביס) שומרת פחות או יותר על יציבות - בלי משברים דרמטיים...
- מערכת העיכול הסתדרה לחלוטין. אין לי יותר מעי רגיז!!! No More Flotzim...
- ערכי השומנים בדם צנחו וממשיכים לרדת לערכים נורמליים. 
- מדדי הדלקת הגבוהים בדם חזרו לנורמה.
- הסוכרת סוג 2 מאוזנת לחלוטין, ונעלמו לחלוטין (!) תופעות ההיפר וההיפו-גליקמיה הקשים.
- לחץ הדם חזר לנורמה ונשאר שם. 
- הריכוז והזיכרון השתפרו וממשיכים להשתפר פלאים. 
- אני הרבה פחות רעב והרבה יותר ערני. 


אני חייב לציין, שלפני המעבר לתזונת פליאו, ניסיתי כמעט את כל סוגי התזונה, ולפרקי זמן ארוכים, כולל טבעונות, צמחונות ומאקרוביוטיקה - הכול בהנחיית נטורופתים ומומחים. אמנם ראיתי פה ושם שיפורים, אבל המהפך שחל מאז שעברתי לפליאו הוא הכי גדול ומשמעותי, שלא לומר דרמטי... 

אני גם מנסה לשלב באורח החיים המערבי שלי כמה שיותר דפוסים קדמוניים, שמאוד מרגיעים את הנפש ומרגישים לי נכון - אני משתדל לשכב לישון מוקדם ולהתעורר באור ראשון, מתנזר כמה שאפשר משטף המידע המופרז וההרסני באמצעי התקשורת, מתהלך כמה שניתן יחף וללא בגדים ומשתדל להיגמל מתאוות הרכושנות והחמדנות, עליה גדלתי בתרבות המערבית ה"נאורה"...  (אבל בבקשה - אל תיקחו לי את המחשב... :))


מה אני כן אוכל? הנה תקציר המצרכים המרכזיים:
- הרבה מאוד חמאה, שומן איכותי מהחי ושמן קוקוס
- בשר איכותי ושמן, ביצים וקצת דגים (לא מת על דגים...)
- גבינות קשות עתירות שומן ושמנת
- זיתים ופטריות
- קצת אגוזים, שקדים וטחינה
- ממש קצת ירקות ירוקים
- עוד יותר קצת ירקות עמילניים ואורז
- מעט מאוד פירות
- הרבה קוקוס בצורת שבבים עתירי שומן או חמאת קוקוס
- קצת שוקולד מריר / אבקת קקאו / פולי קקאו / מוצקי קקאו
- מים וקצת קפה  

הערה חשובה: 
זכיתי לחיות לצידה של מיה, אשפית קולינרית יוצאת דופן, שבמגע הקסם שלה הופכת את התזונה שלנו לחוויה קולינרית מרתקת. מיה ניגשה לאתגר, החל מהיום הראשון, באופן הכי פשטני שאפשר והחלה ללמוד מה אוכלים בתרבויות נטולות גלוטן ופחמימות, זאת במקום לחפש תחליפים סינתטיים ולא ממש בריאים. התוצאות, כאמור, מפתיעות ומרגשות והן מובאות למענכם בבלוג זה. רוב המתכונים הם פרי יצירתיותה המתפרצת ומיעוטם הם הברקות שלי, שגם אותן היא משפצת בכישרון רב... לשמחתי, מיה הצטרפה אליי לתזונה המדהימה הזאת  (ספטמבר 2012) ובפועל היא אוכלת כמוני ומדווחת על הרגשה הרבה יותר טובה, יותר מרץ וחיוניות והרבה שמחה.   

אני מזמין את כל קוראינו להצטרך למהפיכה, אם עוד לא הצטרפתם.
מאחל למיה, לעצמי ולכולכם הנאה מרובה מהדרך החדשה ומקווה שכולנו נזכה... למות בריאים!
שלכם בתיאבון, אודי

למעבר ישיר למתכונים דלי פחמימות, נטולי גלוטן וסוכרים לחצו כאן