מרק פטריות, קרמי , עשיר, ללא גלוטן וללא מוצרי חלב!

בחוץ הגשם לא פוסק כבר יומיים, הטמפ' צונחות לשיאים של חורף ישראלי.
כל מי שרק יכול נשאר ספון בביתו ואין מושלם מסיר מרק מהביל להעביר את החורף בהנאה.
ללא ספק הזדמנות מצויינת לגשת למטבח ולהכין מרק טעים ומענג, קל ומהיר הכנה, עם ערכים תזונתיים נהדרים!

בגזרת הפטריות - כל המרבה הרי זה משובח, מוזמנים להעשיר ולערבב כמה ואיזה סוגי פטריות שתחפצו או תמצאו בחנות הירקות, אני השתמשתי בשמפניון טריות, פורצ'יני מיובש ומחית פורצ'יני- כמהין שהבאתי איתי מביקורי האחרון באיטליה (ניתן להשיג בארץ שמן ומחית כמהין במעדניות השונות) ממש לא חובה להוסיף את הכמהין, יהיה טעים מאוד גם בלי.

החומרים לכ4-5 מנות מרק:
  • 2 סלסלות של פטריות שמפניון טריות
  • 1 בצל בינוני קצוץ גס מטוגן להזהבה
  • שקית (קטנה) של פטריות פורצ'יני מיובשות (אני השתמשתי באלו של תקוע שניתן להשיג בכל סופר כמעט)
  • (750 מ"ל) שזה 3 קופסאות/פחיות של קרם קוקוס (אני מעדיפה את זה בקופסת קרטון ירוקה , איכותו מעולה ואינו מכיל חומרים משמרים, יש גם קופסאות של 500 מ"ל)
  • כוס מים
  • 3 כפות גדושות עמילן  להסמכה (קורנפלור/ קמח טפיוקה/ קמח תפוחי אדמה וכיוב)
  • 3/4 כף מלח , קורט פלפל גרוס טרי
  • 2 כפות מחית פורצ'יני עם כמהין (אופציונלי)

ההכנה:
משרים את פטריות הפורצ'יני בחצי כוס מים
 
בסיר בו נבשל את המרק, מטגנים את הבצל הקצוץ גס  להזהבה (אני מטגנת בשמן קוקוס)
מוסיפים את הפטריות הטריות הפרוסות, את הפטריות המיובשות כולל מי ההשרייה ומטגנים מעט יחד.

 מוסיפים את קרם הקוקוס ומבשלים על אש בינונית כ 20 דקות
 
 חלק מהמוצקים והנוזלים שבמרק עוברים לטחינה בבלנדר


  וחוזרים אל המרק

בסוף הבישול, מערבבים לתוך המרק את העמילן מעורבב בחצי כוס מים, מביאים לרתיחה כך שהמרק יסמיך (אם רוצים סמיך יותר יש להגדיל את כמות העמילן).
 להשלמת הטעם , מוסיפים את מחית הכמהין או שמן כמהין- כמות לפי טעמכם.



קוראים יקרים שלנו, אנו נשמח מאוד לקבל תגובות לפוסט, כדי לדעת שביקרתם,
לשמוע אם אהבתם. וכמובן נשמח לענות לכם על כל שאלה,
בינתיים, שיהיה בתיאבון ולהתראות בפוסט הבא :)

6 תגובות:

  1. נראה מצוין! אני חושבת שיש לך טעות בחישוב: נדמה לי, שפחית של חלב קוקוס מכילה 400 מ"ל, וקרטון מכיל 250 מ"ל או 500 מ"ל (תלוי אם קנית את הקרטון הגדול או הקטן).

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה דניאלה!
      הקרטון כפי שאפשר לראות בקישור שבפוסט מכיל 250 מל' אכן יש גם 500, יש שני גדלים.

      מחק
  2. ואני מניחה שאת הפטריות היבשות שהושרו, ביחד עם המשרה, מוסיפים יחד עם הפטריות הטריות? תודה

    השבמחק
    תשובות
    1. אכן כן, תיקנתי גם במתכון- תודה רבה :)

      מחק
  3. היי מיה , אפשר לשים במקום קונפלור זרעי צ'יה לצורך הסמכה , ואם כן מה הכמות המומלצת ? תודה לך , דני :)

    השבמחק
    תשובות
    1. הי דני, אני לא יודעת כי לא ניסיתי , מנחשת שצ'יה תסמיך אחרת ואולי תיצור מרקם קצת רירי...אבל אם אתה תנסה ויצליח חזור לעדכן

      מחק