"להפוך את כל האבנים", מאת דורית ראשוני-מנדיל - סיפורים יוצאי דופן, מעצימים ומחזקים, של מחלימי סרטן בישראל


לפני מספר שבועות קיבלתי בדואר חבילה קטנה עם ספר. החבילה מצאה אותי בימים של קצת חוסר מוטיבציה (מכירים?), אבל בכל זאת אספתי את עצמי ויצאתי לדואר כדי לאסוף את החבילה... כיוון שממילא לא התחשק לעשות דבר באותו יום, השתרעתי לי במיטה והספר, שזה עתה הבאתי מהדואר, הזמין אותי להציץ בו...
 
התחלתי לקרוא ומצאתי את עצמי נסחפת וקוראת בו עוד ועוד, עד שעת לילה מאוחרת וממש לא יכולתי להניח אותו... הספר, שכתוב בפשטות ובכנות, קל מאוד לקריאה, אך התוכן שלו ממש חלחל בי והעיר בי המון כוחות, הזכיר לי דברים אודות הכוח של הנשמה ושל האדם... אני יכולה להעיד, שהספר הזה חולל בי שינוי והפיח בי המון תקווה ו"עורר אותי מתרדמתי"!



 הספר נכתב ע"י דורית ראשוני-מנדל, חולת סרטן שהחליטה לעשות מעשה ולחפש מחלימי סרטן ולברר כיצד עשו זאת. אותם מקרים מיוחדים, שהרופאים מכנים "סיפורי החלמה ספונטניים", או במילים אחרות - "אלו שאיננו יודעים להסביר כיצד נרפאו". דורית החליטה לחפש את המכנים המשותפים לאותם אנשים והיא מתארת את סיפורי החלמתם והדרך שהם עשו ועושים, כדי לנצח את האויב הגדול - את הסרטן.

הספר כתוב כיומן אישי, שמתאר את המסע המיוחד ובו שזורים הסיפורים של 28 מחלימים בסיפורה האישי של דורית, על תובנותיה, מחשבותיה, הרגשותיה ותקוותיה.

אני מצאתי בספר הזה העצמה וחיזוק גדול לאמונתי ביצירת המציאות שלי, גם כשזה קשור בנושא כל כך מפחיד כמו מחלה קשה. חיזוק לכך, שאני חייבת בכל רגע ובכל נושא, לקחת אחריות מלאה על חיי ועל כך שאת העבודה הזו אי אפשר ואסור להפסיק. נזכרתי שעליי לסמוך על עצמי ולסמוך על גופי, להיות מודעת לאיכות חיי, שימחתי ושלוות נפשי, איכות מזוני ועוד, אבל לא רק כשמתגלית מחלה, אלא הרבה קודם ורצוי מאוד מאוד - ממש עכשיו!

אני ממליצה בחום על הספר המרגש והמעצים הזה לכל אחת ואחד! לכל מי שהתמזל מזלם והם בריאים ובוודאי לחולי סרטן, או לכל מי שמתמודד עם מחלה אחרת. אני מרגישה אסירת תודה לדורית על המתנה שהיא עמלה ויצרה ומאחלת לה בכל לבי שתזכה ליהנות מפרי עמלה בכל מובן ולחיות בבריאות ואיכות חיים טובה שנים רבות וארוכות.




וזה מה שנכתב אודות הספר: "להפוך את כל האבנים", ספרה החדש של דורית ראשוני-מנדיל, הרואה אור בהוצאת ספרי הבריאות פוקוס, הוא ספר מלא השראה ואופטימיות לכל מי שמחפש אישוש מוצק לאמונה שאפשר לחיות חיים מלאים גם עם סרטן.

דורית ראשוני-מנדיל אובחנה לראשונה בשנת 2007 עם סרטן שד. כאשר המחלה הופיעה בגופה בפעם הרביעית כשהיא כבר מפושטת ובשלב 4, החליטה דורית באומץ רב, לחפש דרכים טבעיות לחיות בשלום עם המחלה. החלטה זו הביאה אותה לצאת למסע ברחבי הארץ בחיפוש אחר סיפורי החלמה נוספים, במטרה ללמוד מהמחלימים ומהמטפלים שלהם מה עשו וכיצד הצליחו להחלים או להרדים את המחלה.
דורית חיפשה ומצאה מחלימי סרטן שעברו "הפוגה ספונטנית" - תופעה נפוצה ומתועדת מדעית, שבקרב הרופאים ממעטים לדבר עליה ונוטים להאמין שהיא בגדר "נס רפואי". דורית התעקשה ללמוד מהם, לתעד את עדותם ולהפיץ ברבים את המידע העלום הזה, שידוע רק למעטים מבין החולים. דורית החליטה שאת המסר הזה חייבים להוציא מחושך לאור על מנת להעביר לחולים מסר של תקווה, שניתן לחיות עם המחלה לאורך שנים ארוכות, הרבה מעבר לסטטיסטיקות העגומות.

דורית ראיינה עשרות מחלימי סרטן ישראלים שחשפו בפניה את הכלים והשיטות שסייעו לשרידותם הבריאותית - יחד עם טיפולים קונבנציונליים וגם בלעדיהם. היא חושפת בספרה כלים טיפוליים רבי-עוצמה, חלקם לא מוכרים לציבור הרחב ומקובלים רק בקרב מיעוט של רופאים ומטפלים ברפואה המשלימה.
במסעה בעקבות השורדים גילתה דורית שבעה גורמים משותפים שסייעו להחלמתם: לקיחת אחריות על הבריאות, דיאטה חדשה ואחרת, נטילת תוספי תזונה וצמחי מרפא, הקשבה לאינטואיציה, שחרור של רגשות כבושים, העלאה יומיומית של רגשות חיוביים, שיתוף אנשים וקבלת עזרה. את ההקדמות לספר כתבו פרופ' ראובן אור (.D.M), ד"ר שי פסטרנק (.D.M) וד"ר דן קרת (.D.M).

דורית ראשוני-מנדיל, אמנית, סופרת ושורדת סרטן. לאחר שעשתה כבר את כל ההכנות לפרידה מן העולם, דורית חיה כיום בשמחה ואושר, יוצרת, צועדת, מציירת, כותבת, לומדת נטורופתיה ואף משקיעה בטיפוח הגינה הביתית. את מירב זמנה היא ממשיכה להשקיע בחיפוש דרכים לקידום הבריאות ובלמידה מסיפוריהם של מחלימי סרטן אמיצים אחרים שלא מוותרים.


להפוך את כל האבנים - סיפורים יוצאי דופן של מחלימי סרטן בישראל. מאת דורית ראשוני-מנדיל. הוצאת פוקוס. 322 עמ'. מחיר: 78 ₪. ניתן להשיג בחנויות הספרים המובחרות ובחנות המקוונת של הוצאה - www.focus.co.il.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה