אינסוף גוונים של לבן... מעדן קוקוס בשלושה מרקמים

 
אני אוהבת קוקוס באופן די קיצוני... את האהבה הזאת גיליתי בילדותי, כשאבא שלי היה מביא הביתה קוקוסים ומפצח לנו אותם. תמיד השתוקקתי לשתות את המיץ וללעוס את כל הבשר הלבן הזה... בימים ההם (וואו, איזו קשישה אני..), כשהיו ממש מעט מסעדות וחנויות שמוכרות אוכל ברחוב, אני זוכרת את חנות הגלידה שבה היו מוכרים גם כל מיני שייקים. אחד מהם היה שייק קוקוס שהיתי מכורה לו ומשתדלת להגיע ולקנות בכל הזדמנות שרק הייתה לי. שנים מאוחר יותר גיליתי את פחיות מי הקוקוס לשתייה (לא חלב קוקוס) והתמכרתי לגמרי! נהגתי לקנות המון מהן ולשתות אותן כמו ג'אנקית...

לאחרונה שהיתי תקופה בתאילנד... ארץ הקוקוסים הטריים! שם זו כבר השלמות בהתגלמותה - הפרי הגדול הלבן, שנמכר צונן בכל מקום, בתוכו המיץ עם הטעם המטריף (אולי זה עניין של טעם, אך עבורי זה הדבר הכי טעים ומרווה שקיים עלי אדמות - יכולה לחיות על זה). מאז שחזרתי לארץ אני מתגעגעת, לתאילנד כמובן... אבל ממש נותר בי צימאון שלא ניתן להרוות, למיץ הטרי הקסום של הקוקוס.

אבל לשמחתי, אני אוהבת קוקוס בכל צורותיו האחרות, לא רק כמיץ או בשר טרי. כיוון שיתרונותיו הבריאותיים המופלגים של הקוקוס התגלו ברבים, יש יבוא גדל והולך של מוצרי קוקוס, המגוון גדל וכך גם האיכות.

מאוד שמחתי לגלות, שיבואן שמן הקוקוס המועדף אצלנו (ג'מוקה), החל לייבא רצועות קוקוס אורגני בשתי צורות: מיובש טבעי ומיובש קלוי. וגם קרם קוקוס אורגני בפחית, ללא חומריים משמרים או תוספות. קיבלתי ערכת התנסות והתחלתי לשחק והתוצאה היא מתכון, שמכיל ג'לי קוקוס, קרם קוקוס ורצועות קוקוס. המשחק בו הוא במרקמים - שלושה מרקמים שונים של קוקוס והטעם - קוקוס, לא נגעתי... חובבי קוקוס כמוני מאוד יאהבו אותו, ובעצם... כולם... כי טעם של קוקוס לא צריך תוספת. הוא פשוט מושלם!

המתכון:
השריתי חופן נדיב של רצועות קוקוס במים והנחתי לילה במקרר. בבוקר מצאתי רצועות קוקוס שאי אפשר להבדיל בינן לבין כאלו שזה עתה גולפו מאגוז קוקוס טרי. המים שנותרו בקערה היו בטעם דומה למי קוקוסֹ - לא לזרוק!
 המסתי כף מידה שטוחה של אבקת ג'לטין (6 גרם) במעט מים רותחים (1/3 כוס בערך), לערבב עד המסה מלאה!
ערבבתי את הג'לטין המומס עם 2/3 פחית קרם קוקוס והמתקתי בסטיוייה (ניתן להמתיק בכל ממתיק שתבחרו, הכמות - לפי הטעם). כיסיתי בניילון נצמד והעברתי למקרר לכמה שעות, עד שהמסה נקרשה לחלוטין (לאחר ההקרשה תגלו שהשומן של הקוקוס צף מעל מי הקוקוס והם נקרשו בשתי שכבות, זה בסדר גמור, אם רוצים לקבל ג'לי קוקוס אחיד ולא חשוב לכם שהמתכון יהיה דל פחמימות, אז במקום ג'לטין אפשר להסמיך בחימום וערבוב עד רתיחה והסמכה עם כ-כף וחצי קורנפלור או עמילן אחר, צריך להיות סמיך כמו דייסה, אם לא מספיק סמיך, להוסיף עוד מעט עמילן שדולל בטיפה נוזל, תוך כדי ערבוב).
לרצועות הקוקוס המושרות, כולל מי ההשרייה שנותרו, הוספתי את יתרת קרם הקוקוס והמתקתי למתיקות שהיתה לי נעימה.
את הג'לי קוקוס חתכתי לחתיכות גדולות והינחתי בכוס הגשה, עליה יצקתי את נוזל הקוקוס ורצועות הקוקוס
 בפה התחילה חגיגת קוקוס בשלושה מרקמים: ג'לי, טרי ונוזל, קריר, טעים, מרענן...יחד עם רצועות פריכות של בשר קוקוס , ואם תעצמו עינים ותתמסרו לטעם תוכלו לדמיין לרגע שאתם יושבים לכם על איזה חוף בתאילנד :-)
 בתיאבון ובהנאה!

קוראים יקרים שלנו, אנו נשמח מאוד לקבל תגובות לפוסט, לשמוע אם אהבתם וכמובן נשמח לענות לכם על כל שאלה, או אפילו לקבל ד"ש כדי לדעת שביקרתם, בינתיים, שיהיה בתיאבון ולהתראות בפוסט הבא :)


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה