על המסר של מייסר העובר בטעמים וגם מתכון נהדר לסינייה "קופתא בטחינה"

לאחרונה הוזמנתי להשתתף בסדנת בישול  בביתה של מייסר ביפו, כבר מרגע ההזמנה הבנתי שהחוויה הולכת להיות שונה מכל סדנאות הבישול המקובלות. מייסר אבו שחאדה סרי, פותחת את ביתה, אך גם את חייה וליבה ומאפשרת היכרות קרובה עם המטבח הערבי-פלסטינאי הביתי, אותו מטבח שטעמיו וסודותיו שעוברים במשפחתה היפואית מדור לדור - מסבתא לבת, לנכדה וכן הלאה. כך, מתוך התובנה שאוכל יודע להעביר מסר יותר ממילים, ומתוך תחושת שליחות ואמונה גדולה שהאוכל הוא הגשר הכי רחב ויציב בין העמים, מגייסת מייסר את המתכונים והמסורת ומעבירה אותם הלאה אישי סביב שולחן האוכל בביתה שביפו.



מייסר מארחת בסלון ביתה, ללא קישוטים וייפיופים של "חדרי סדנאות", באופן הכי אותנטי והכי אינטימי שאפשר. מייסר אישה כריזמטית ונבונה, סוחפת איתה בקלות את משתתפות הסדנה (אנחנו במקרה שלי היינו רק נשים, אך מייסר מעבירה סדנאות גם למשפחות, לחברים לעבודה ועוד).



בין קיצוץ לערבוב, בישול ותיבול היא מספרת על עצמה, על משפחתה ועל המאכלים השונים.
מייסר למדה תדמיתנות ועיצוב אופנה ומאוחר יותר עבדה במטבחים גדולים בענף ההסעדה. בשלב מסויים הכינה עם אחותה את האוכל הביתי ומכרה אותו בדיזינגוף סנטר בהצלחה רבה, אך את עיקר הידע שלה בבישול למדה במטבח המשפחתי ביפו. בסדנה מעבירה מייסר הרבה מחכמת המטבח העתיק ממנו באה, אם בטיפים וטכניקות, חיבורי תבלינים, כך ביד מיומנת מעגלת קציצות ומלמדת תנועות שמעולם לא פגשתי.


מייסר השיקה לאחרונה, בהוצאה עצמית ובעריכת אלינוער רבין, ספר בישול "בישולים וסיפורים", שכולל מגוון גדול של מאכלים  פלסטינאים-ערביים בייתים אותנטיים, כי המטבח הערבי כמו שאומרת מייסר "הוא ממש לא חומוס וקבב"... כפי שחונכנו שנים במה שקרוי "מסעדות מזרחיות". בספר ובסדנאות חושפת מייסר מטבח עשיר, בריא מאוד עם שפע ירקות העונה. ממליצה מאוד להוסיף לספריית ספרי הבישול שלכם את הספר שתכנו משקף את עונות השנה ומבחר חומרי הגלם המקומיים.



בסדנה הוכנו מגוון מאכלים בתיבול  מינימלי והבמה נותרת כולה לחומרי הגלם הטריים, שמזוהים כל אחד בטעמו בתוך התבשילים והסלטים והתוצאה הסופית מנפיקה חגיגה של טעמים נפלאים.
הסדנה, שכאמור מתרחשת בסלון של מייסר, כוללת השתתפות פעילה של מי שרוצים בעבודות ההכנה לתבשילים וכשהאוכל מוכן הוא נאכל בצוותא.

סלט עגבניות ,מלפפונים ועשבי תיבול, כמה רעננות!
סלט של מלפפונים ועשבים טריים, הטעם הוא בעיקר של הירקות, גם כאן התיבול ממש מינימלי.
תבשיל כל כך מנחם וטעים של בורגול עם גזר וחומוס (תבשיל אותו ניתן להכין עם פריקה (חיטה ירוקה) או אורז.
תבשיל הירקות "הסלט של אמא" לכאורה פשוט כל כך, היה מעדן! זו וורסייה כל כך נקייה לגיובץ'/ רטטיוי או איך שתקראו לשידוך הירקות הכל כך מוכרים יחד, להפתעתי, מייסר לא מערבבת את הירקות, מתבלת במינימום והתוצאה נפלאה, כל ירק וטעמו במייטבו.

אחד המתכונים שהוכן בסדנה ולאחר מכן גם אצלי בבית הוא הסינייה המסורתית, שרק בשבילה היה שווה להגיע,הנה המתכון של מייסר, נסו ותתאהבו:
מובן המילה סינייה הוא מגש. כל תבשיל שמתבשל בתוך מגש נקרא סינייה ובמקרה הזה סיניית "קופתא בטחינה". 
באדיבות מייסר מפרסמת את המתכון כפי שמופיע בספר.

המרכיבים:

300 גרם בשר טלה טחון

300 גרם בשר בקר טחון

1/2 כוס פטרוזיליה קצוצה דק מאוד

1 בצל בגודל בינוני קצוץ דק

מלח ופלפל שחור

מעט אגוז מוסקט

שמן לטיגון

לרוטב:

1 כוס טחינה גולמית

2 כוסות מים

1/4 כוס מיץ לימון

אופן ההכנה:

מערבבים היטב בקערה את הבשרים עם הפטרוזיליה, הבצל והתבלינים. יוצרים מהתערובת כדורים בגודל כ-3 ס"מ ומכינים  מהם אצבעות. מטגנים במחבת עם שמן. בעזרת כף מחוררת מוציאים מהמחבת ומסדרים בתבנית בקוטר 24 ס"מ.

בעזרת מטרפה מערבבים היטב את מרכיבי הרוטב  ויוצקים על הקציצות.

אופים כ-25 דקות בתנור שחומם מראש לחום בינוני-גבוה, 200 מעלות.

 אני מעדיפה לבשל בסיר, על אש בינונית, כך  התבשיל נשאר יותר עסיסי.



אז אם התעוררה הסקרנות והחשק, כנסו לקישור ומיצאו לכם את הסדנה הקרובה, למייסר יש דף פייסבוק בו היא מפרסמת את תאריכי ונושאי הסדנאות: הסדנאות של מייסר סרי ביפו
להזמנת הספר או רישום לסדנאות בישול: 5545517–052


קוראים יקרים שלנו,  שתפו אותנו בתגובות שלכם, וכמובן נשמח לענות על כל שאלה.

 מוזמנים ולהשאר בקשר ע"י  לייק בדף הפייסבוק שלנו



דף הפייסבוק של הסלסלה של מיה ואודי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה