תרנגול הודו שלם מעושן,עם תוספת מיוחדת שעושה קסמים, טעים ועסיסי להפליא !

זה התחיל בתרנגול ההודו הענק והעסיסי, שנהוג להכין לסעודת חג ההודיה, תמיד בתקופה הזאת של סוף שנה הוא הצית את דמיוני וגירה את בלוטות הרוק, זאת למרות שבאופן אישי אני לא אוהבת במיוחד את טעם בשרו של תרנגול ההודו (וגם לא ממש חוגגת את חג ההודיה)... לאחרונה, בביקור שגרתי באטליז החביב עלי, גיליתי בוויטרינה כמה תרנגולות הודו שלמות (הודו נקבה כדברי המוכר) ובלי היסוס קיבלתי החלטה לעשן אחת מהן במעשנה החדשה שנחתה בחצרי.
ההודית שקלה 7 קילו והייתה גדולה מאוד, מה שהפך את הרצון להשרות אותה בתמלחת (בריין) למאתגר במיוחד, שכן זהו תהליך חשוב ביותר לשימור עסיסיות בשרה. איך משיגים כלי שיכיל אותה בשלמותה וגם יצליח להיכנס בין מדפי המקרר?  
לאחר סקירת מבחר כלים וגיגיות נמצא הכלי המתאים שהצליח להיכנס למקרר (אמבט הסו-ויד...) וההודית הוטבעה בכ3 ליטר בריין, שהוכן ביחס של 50 גרם מלח גס לליטר מים + אבקת שום ופפריקה מתוקה בנדיבות. את המלח והתבלינים הרתחתי יחד להמסה מלאה של המלח עם חלק מהמים,

כדי לא להמתין כמה שעות לקירור מלא של התמלחת הוספתי לנוזל החם המון קרח והשלמתי את הכמות במים קרים, חשוב מאוד להכניס את הציפור לתמלחת רק כאשר היא קרה מאוד!!



ההודית צללה בתמלחת למשך 24 שעות ואז עברה לייבוש ע"ג רשת ומתחתיה מגש, שהונחו גם כן במקרר למשך כמה שעות.

לאחר הייבוש עברה ההודית לטיפול בהזרקות... השלב הזה הוא לא חובה, אבל משדרג באופן ניכר עד מאוד את הטעם והעסיסיות!!!  הכנתי אמולסיה מכחצי כוס מים חמים + כף אבקת שום + כפית מלח + כ-150 גרם חמאה, שעורבלו יחדיו לתחליב הומוגני והוזרקו בפיזור די צפוף לכל חלקי ההודית, עם דגש מיוחד לחזה שלה. שומרי כשרות יכולים להחליף את החמאה במיונז מדולל במעט מים + אבקת שום.





ועכשיו מעשנים:
את הגחלים הצתתי בקלילות תוך 7 דקות בעזרת ה"מזלג החשמלי" של הגריל דום

להוספת ארומה לעשן השתמשתי בקוביות חבית הויסקי האלוהיות של כרמל דיירקט... כשתריחו תבינו!!! 
 מילאתי מים בכלי המיועד לכך, כדי להוסיף לחות מתמדת לתהליך העישון.
 מעל אמבט המים הונחה ההודית.
הטמפ' יוצבה סביב 105 מעלות, כשייצוב הטמפ' התגלה כקל ונוח במיוחד, הודות למספר רב של פתחי אוורור שיש לאפולו - נפוליאון.
כדי לדעת מה קורה בפנים ננעץ מד חום בחלק העבה של החזה, כאשר המטרה היא לעלות מעל 64 מעלות, דבר חשוב מאוד כאשר מעשנים/צולים בעלי כנף, שכן זוהי טמפ' שמפסטרת ומחסלת את הסלמונלה, שעלולה להיות בבשרם של העופות.
תהליך העישון ארך כ-6 שעות, בהן לא היה צריך לעשות דבר מלבד לוודא מפעם לפעם שהטמפ' במעשנה נשמרת וכמובן, לקראת הסוף, גם לברר מה טמפ' ההודית.
 והתוצאה...
התקבל בשר רך ועסיסי מאוד, טעים כל כך שאי אפשר לעצור!!!
את מה שבכל זאת לא הצלחנו לזלול בעוד הבשר חם הכנסנו לקירור והתקבלה פסטרמת הודו אלוהית, עליה התענגנו בימים הבאים.
 בתיאבון!!!

קוראים יקרים שלנו, אם אהבתם, שתפו אותנו בתגובות שלכם, וכמובן נשמח לענות על כל שאלה. מוזמנים להשאר בקשר ע"י  לייק בדף הפייסבוק שלנו 
דף הפייסבוק של הסלסלה של מיה ואודי

תגובה 1: