כנס האורגני+עוף אורגני+גריל מיוחד אחד =מתכון עם שדרוג לעוף השטן "פולו א לה דיאבולה"

אפתח ואספר לכם קודם כל על כנס אורגני מיוחד במינו שעומד להתרחש ביום שישי, 15.5, בין השעות 15:00-9:00 בתיאטרון גבעתיים.
יש הרבה דיבור בשנים האחרונות על מזון אורגני אך קהל הצרכנים נותר מבולבל בכל הנוגע לצריכת מוצרים אורגניים ולהשפעות השונות של מזון מרוסס או מהונדס גנטית. הוצאת ספרי הבריאות פוקוס והפורטל לתזונה בריאה Eatwell החליטו להרים את הכפפה ויהיו הראשונים בישראל שיקיימו כנס אורגני המיועד לקהל הרחב המתלבט בנוגע לצרכנות האורגנית ומבקש להעמיק את ידיעותיו בנושאהכנס,יעסוק בנושא האורגני באופן מקיף ומעמיק, תוך התייחסות להיבטים שונים כגון היסטוריה, אידיאולוגיה, חקלאות, חומרי הדברה ותקני איכות, מוצרים אורגניים מן החי, בריאות, סביבה, צרכנות וקוסמטיקה. במסגרת הכנס יתקיימו הרצאות מרתקות של מיטב המומחים, שיספקו ידע תיאורטי וכלים מעשיים לצרכנות נבונה והמשתתפים מוזמנים ליהנות ממתחם דוכני בריאות אורגניים שיציעו מגוון מוצרים אורגניים - פירות, ירקות, מזון, קוסמטיקה, חומרי ניקוי ועוד.
 (כל הפרטים על המציגים והמרצים וגם הרשמה כאן בתכניה: הכנס האורגני הראשון בישראל).
לקראת הכנס, נשלח אלי להתנסות עוף אורגני שגדל בחצר, חופשי וללא אנטיביוטיקה במשק מלמד,

העוף של משק מלמד
שמחתי מאוד להכיר את העוף הזה וחשבתי שאם כבר אוכלים עוף, לפחות שיהיה אחד שחי טוב ואכל טוב (ואורגני), הסתובב חפשי בחצר ,לא פוטם ולא הורעל באנטיביוטיקה וכל הנלווה לחיי עופות הסוללה האומללים ( כבר כמה שנים שבשל הנ"ל אנחנו כמעט ונמנעים לחלוטין מלהכניס עופות למטבחנו או יותר נכון לגופנו, אז הנה, יש אופציה בריאה וגם הומנית).
את העוף המיוחד הזה החלטתי להכין באופן חגיגי שקורץ לי כבר זמן מה.. עוף בנוסח השטן, בפועל זה עוף פתוח שמטוגן על מחבת כבדה תחת משקולת או בכלי מלחציים מיוחד, כך שיוצא שטוח, שחום ועסיסי.


לי היה רעיון מהפכני...כיוון שגריל הגראנד הול (GTI4) שלנו מצוייד במקום ברשתות רגילות במעין רשת-פלאנצ'ה יצוקה וכבדה שמרכזת חום היטב, זה מה שקרוי "טכנולוגיית האינטר גריל",  אך טבעי להכין את העוף בין הפלאנצ'ות הכבדות במקום על מחבת, ולזכות על הדרך בארומת גריל וצלייה איכותית ללא שמן טיגון, זה אכן התגלה כרעיון מאוד מוצלח וגם חסך לי הרבה נקיונות וסיבוכים של טיגון תחת משקולות על הגז במטבח...



יש לפתוח את העוף בסכין טובה, החיתוך יהיה מהצד של הגב! ולשטח בלחץ או במכות פטיש.

מתבלים את העוף במלח, פלפל, שמן זית ומיץ לימון (מומלץ לתת לו מנוחה בתבלינים: לפחות 30 דקות עד לילה).

מניחים את העוף הפרוש על משטח האינטר גריל, על העוף מניחים משטח נוסף כשהצד עם הבליטות כלפי העוף,
על הרשת הנחתי כמה אבנים מהחצר לייצירת לחץ כבד...

 צליתי בחום בינוני כ15 דקות, בדקתי שהעוף הזהיב מלמטה והפכתי,

 צליתי 20 דקות את הצד השני עד שהזהיב יפה, הלחץ ניכר היטב בעוף שהפך שטוח ודק.
התוצאה: חגיגה! עוף עסיסי עם עור פריך מאוד, שאלו אותי כבר אם היה הבדל בטעם של העוף , אז לא ממש, הוא לא היה טוב יותר בטעמו מעוף רגיל, יתכן שזה היה בגלל שהעוף היה קפוא, בקרוב נקנה אחד טרי ונבחן אם החופש מוסיף גם לטעם, כי להרגשה ולבריאות הוא ללא ספק מוסיף המון!





קוראים יקרים שלנו, אנו נשמח מאוד לקבל תגובות לפוסט, לשמוע אם אהבתם וכמובן נשמח לענות לכם על כל שאלה,או אפילו לקבל ד"ש כדי לדעת שביקרתם, בינתיים, שיהיה בתיאבון ולהתראות בפוסט הבא :)

4 תגובות:

  1. זו נוסטלגיה עבורי .
    בבית סבא בצוהרי שישי רגע לפני כניסת השבת סבא היה מניח כך עופות על המנגל .
    ימים השתדרג והניח פלטת שיש על העופות....

    השבמחק
    תשובות
    1. הי טלי, כייף לקרוא נוסטלגייה מבית סבא :)
      תודה

      מחק
  2. חסר משהו מהתבלינים לפי הצילומים

    השבמחק
    תשובות
    1. מה חסר ששת?
      היה מלח, פלפל, שמנ"ז ולימון על העוף שלי

      מחק